პროექტის სახელი: ენერგიის ალტერნატიული სახეები
პროექტის მოკლე აღწერა: ენერგიის ტრადიციული წყაროების შეცვლა არატრადიციულით
პროექტის სრული აღწერა: პროექტის დაწყებამდე ვარარებ მინი ლექციას თემაზე: ,,ენერგიის სხვადასხვა წყაროების გამოყენება“ ჩვენს ინდუსტრიულ საზოგადოებაში. ყველაფერი დამოკიდებულიაენერგიაზე.რა ელოდება კაცობრიობას –ენერგეტიკული შიმშილი, თუ ენერგიის სიჭარბე?ნავთობის გამო აჩაღებენ ომებს,მდიდრდებიან და ღატაკდებიან სახელმწიფოები.ენერგიის მეშვეობით მოძრაობენ ავტომობილები, მიფრინავენ კოსმოსში რაკეტები ,ვაცხობთ პურს,ვათბობთ სახლს,დაცურავენ ხომალდები.ადამიანის მატერიალური ,სულიერი და კულტურული დონე პირდაპირ პროპირციულად არის დამოკიდებული ენერგიაზე.იმისთვის რომ მოვიპოვოთ წიაღისეული , მისგან გამოვადნოთ ლითონი ,ავაშენოთ სახლი ,დამზადდეს ნებისმიერი ნივთი,გვჭირდება .ენერგია.ენერგიის გარეშე არ შესრულდება მუშაობა . სამყარო სავსეა ენერგიით,.მუშაობის შესასრულებლად ენერგია გააჩნიათ ადამიანებსა და ცხოველებს,ქვებსა და მცენარეებს სათბობ წიაღისეულებს, ხეებსა და ჰაერს,მდინარეებსა და ტბებს.ენერგიის ყველაზე დიდი მარაგი გააჩნიათ ოკეანეებს, [პლანეტის 71% წყალია]–უზარმაზარი ოდენობის წყლის უწყვეტ დინებებს.მეცნიერები დიდი ინტერერესით ეკიდებიან სხვადასხვა სახის ენერგიის ელექტრულ ენერგიად გარდაქმნის საკითხს.მეცნიერთა მიერ უკვე დიდი ხანია დამუშავებულია სხვადასხვა ხერხები,პირველ რიგში ელექტრულის.ბევრი ჰესის აშენება თითქოსდა გადაჭრიდა ენერგიაზე მზარდ მოთხოვნას, მაგრამ ჩნდება პრობლემებიც. ბუნების კანონები გვასწავლის რომ გამოსაყენებელი ენერგია შეიძლება მივიღოთ მხოლოდ სხვა ტიპის (სახის ) ენერგიისაგან.მაგალითად გამოვიყენოთ: 1)მზის ენერგია 2)ქარის ენერგია 3) მდინარეთა ენერგია 4)მიწის წიაღის ენერგია 5)მსოფლიო ოკეანეების ენერგია 6)ატომური ენერგია მე–11 ან მე12 კლასის მოსწავლეებს ისაგან ვქმნი 6 ჯგუფს ,თითოეულს ვთავაზობ მოიძიონ საჭირო ინფორმაციები.
I ჯგუფი – მზის ენერგია
I I ჯგუფი – ქარის ენერგია
I I I ჯგუფი - მდინარეთა ენერგია
IV ჯგუფი – მიწის წიაღის ენერგია
V ჯგუფი –მსოფლიო ოკეანეების ენერგია
VI ჯგუფი – ატომური ენერგია.
ძიებისათვის ეძლევათ დრო . ვთხოვ მოძიებულ ინფორმაცია წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით. პროექტის დასასრულს გაიმართება დისკუსია თემაზე: როგორ მოვიპოვოთ პლანეტის მოსახლეობისათვის საჭირო ენერგია ისე, რომ არ დავაზარალით პლანეტა.
მონაწილეთა ასაკი: 15-17 წელი.
ვადები/ ხანგრძლივობა: 6 თვე
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი:
პროექტის მოკლე აღწერა: ენერგიის ტრადიციული წყაროების შეცვლა არატრადიციულით
პროექტის სრული აღწერა: პროექტის დაწყებამდე ვარარებ მინი ლექციას თემაზე: ,,ენერგიის სხვადასხვა წყაროების გამოყენება“ ჩვენს ინდუსტრიულ საზოგადოებაში. ყველაფერი დამოკიდებულიაენერგიაზე.რა ელოდება კაცობრიობას –ენერგეტიკული შიმშილი, თუ ენერგიის სიჭარბე?ნავთობის გამო აჩაღებენ ომებს,მდიდრდებიან და ღატაკდებიან სახელმწიფოები.ენერგიის მეშვეობით მოძრაობენ ავტომობილები, მიფრინავენ კოსმოსში რაკეტები ,ვაცხობთ პურს,ვათბობთ სახლს,დაცურავენ ხომალდები.ადამიანის მატერიალური ,სულიერი და კულტურული დონე პირდაპირ პროპირციულად არის დამოკიდებული ენერგიაზე.იმისთვის რომ მოვიპოვოთ წიაღისეული , მისგან გამოვადნოთ ლითონი ,ავაშენოთ სახლი ,დამზადდეს ნებისმიერი ნივთი,გვჭირდება .ენერგია.ენერგიის გარეშე არ შესრულდება მუშაობა . სამყარო სავსეა ენერგიით,.მუშაობის შესასრულებლად ენერგია გააჩნიათ ადამიანებსა და ცხოველებს,ქვებსა და მცენარეებს სათბობ წიაღისეულებს, ხეებსა და ჰაერს,მდინარეებსა და ტბებს.ენერგიის ყველაზე დიდი მარაგი გააჩნიათ ოკეანეებს, [პლანეტის 71% წყალია]–უზარმაზარი ოდენობის წყლის უწყვეტ დინებებს.მეცნიერები დიდი ინტერერესით ეკიდებიან სხვადასხვა სახის ენერგიის ელექტრულ ენერგიად გარდაქმნის საკითხს.მეცნიერთა მიერ უკვე დიდი ხანია დამუშავებულია სხვადასხვა ხერხები,პირველ რიგში ელექტრულის.ბევრი ჰესის აშენება თითქოსდა გადაჭრიდა ენერგიაზე მზარდ მოთხოვნას, მაგრამ ჩნდება პრობლემებიც. ბუნების კანონები გვასწავლის რომ გამოსაყენებელი ენერგია შეიძლება მივიღოთ მხოლოდ სხვა ტიპის (სახის ) ენერგიისაგან.მაგალითად გამოვიყენოთ: 1)მზის ენერგია 2)ქარის ენერგია 3) მდინარეთა ენერგია 4)მიწის წიაღის ენერგია 5)მსოფლიო ოკეანეების ენერგია 6)ატომური ენერგია მე–11 ან მე12 კლასის მოსწავლეებს ისაგან ვქმნი 6 ჯგუფს ,თითოეულს ვთავაზობ მოიძიონ საჭირო ინფორმაციები.
I ჯგუფი – მზის ენერგია
I I ჯგუფი – ქარის ენერგია
I I I ჯგუფი - მდინარეთა ენერგია
IV ჯგუფი – მიწის წიაღის ენერგია
V ჯგუფი –მსოფლიო ოკეანეების ენერგია
VI ჯგუფი – ატომური ენერგია.
ძიებისათვის ეძლევათ დრო . ვთხოვ მოძიებულ ინფორმაცია წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით. პროექტის დასასრულს გაიმართება დისკუსია თემაზე: როგორ მოვიპოვოთ პლანეტის მოსახლეობისათვის საჭირო ენერგია ისე, რომ არ დავაზარალით პლანეტა.
მონაწილეთა ასაკი: 15-17 წელი.
ვადები/ ხანგრძლივობა: 6 თვე
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий